Algemene verkoopvoorwaarden
ARTIKEL 1 - DEFINITIES
Deze algemene verkoopvoorwaarden (hierna de “CGV”) worden aangeboden door Le Bonheur est dans le Pot SARL, met een kapitaal van € 131.285, een vennootschap geregistreerd bij de RCS van Toulouse onder nummer 484592407, waarvan het hoofdkantoor zich bevindt ZI de la pomme, allée nicolas appert, 31250 Toulouse (hierna “Het geluk zit in de pot”). Vervolgens benoemen wij:
- “Site”: de site http://www.karinejeff.fr en al zijn pagina’s.
- “Producten” of “Diensten”: alle producten (materialen) en diensten (diensten) die op de Site kunnen worden gekocht of waarop u zich kunt abonneren.
- “Verkoper”: Le Bonheur est dans le Pot, rechtspersoon of natuurlijke persoon, die haar Producten of Diensten op de Site aanbiedt.
- “Klant”: de internetgebruiker, particulier of professioneel, die Product(en) of Dienst(en) op de Site koopt.
- “Consument”, in overeenstemming met de definitie van het inleidende artikel van het Consumentenwetboek: “elke natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die niet binnen het bereik van zijn commerciële, industriële, ambachtelijke of liberale activiteit vallen”.
Internetgebruikers die de Site bezoeken en geïnteresseerd zijn in de Producten en Diensten die door de Verkoper worden aangeboden, worden verzocht deze Algemene Voorwaarden aandachtig te lezen, af te drukken en/of op een duurzame drager op te slaan, alvorens een bestelling op de Site te plaatsen. De Klant erkent kennis te hebben genomen van de Algemene Voorwaarden en aanvaardt deze integraal en zonder voorbehoud.
ARTIKEL 2 - TOEPASSING VAN DE CGV EN DOEL VAN DE SITE
De Verkoper behoudt zich het recht voor om de Algemene Voorwaarden op elk moment te wijzigen door een nieuwe versie ervan op de Site te publiceren. De Algemene Voorwaarden die van toepassing zijn op de Klant zijn de Algemene Voorwaarden die van kracht zijn op de dag van zijn bestelling op de Site. Juridische informatie over de host en uitgever van de site, het verzamelen en verwerken van persoonlijke gegevens en de gebruiksvoorwaarden van de site zijn te vinden in de algemene gebruiksvoorwaarden, de juridische kennisgevingen en het gegevenscharter van deze site. Deze Site biedt de online verkoop aan van vegetarische kant-en-klaarmaaltijden in glazen blikjes. De Site is vrij toegankelijk voor alle Klanten. De aankoop van een Product of Dienst impliceert de aanvaarding door de Klant van het geheel van deze Algemene Voorwaarden, die tegelijkertijd erkent ze volledig te hebben gelezen. Deze aanvaarding kan voor de Klant bijvoorbeeld bestaan uit het aanvinken van het vakje dat overeenkomt met de zin van aanvaarding van deze Algemene Voorwaarden, met bijvoorbeeld de woorden “Ik erken dat ik alle algemene voorwaarden van de Site heb gelezen en aanvaard”. Het aanvinken van dit vakje wordt geacht dezelfde waarde te hebben als een handgeschreven handtekening van de Klant. Aanvaarding van deze Algemene Voorwaarden veronderstelt dat Klanten over de daartoe noodzakelijke rechtsbevoegdheid beschikken. Indien de Cliënt minderjarig is of niet over deze handelingsbekwaamheid beschikt, verklaart hij de machtiging te hebben van een voogd, een curator of zijn wettelijke vertegenwoordiger. De Klant erkent de bewijskracht van de automatische registratiesystemen van de Verkoper en doet, tenzij hij het tegendeel bewijst, afstand van het recht om deze te betwisten in geval van betwisting.
ARTIKEL 3 - AANMAKEN VAN EEN KLANTACCOUNT
Het aanmaken van een “klantaccount” is een essentiële voorwaarde voor elke bestelling van de Klant op deze Site. Hiertoe wordt de Klant gevraagd een aantal persoonlijke gegevens te verstrekken, zoals zijn voor- en achternaam, zijn e-mailadres, zijn postadres en zijn telefoonnummer. Deze lijst is niet uitputtend. Als zodanig verbindt de Klant zich ertoe nauwkeurige informatie te verstrekken. De Klant is verantwoordelijk voor het bijwerken van zijn gegevens. Bij een wijziging moet hij de Verkoper daarom onverwijld op de hoogte stellen. De Klant is als enige verantwoordelijk voor de waarheidsgetrouwheid, accuraatheid en relevantie van de verstrekte gegevens. De Klant die op de Site is geregistreerd, heeft de mogelijkheid om er toegang toe te krijgen door verbinding te maken met behulp van zijn identificatiegegevens (e-mailadres gedefinieerd tijdens registratie en wachtwoord) of eventueel door gebruik te maken van systemen zoals verbindingsknoppen van derden van sociale netwerken. De Klant is volledig verantwoordelijk voor de bescherming van het door hem gekozen wachtwoord. Het wordt aangemoedigd om complexe wachtwoorden te gebruiken. Als de Klant zijn wachtwoord vergeet, kan hij een nieuw wachtwoord genereren. Dit wachtwoord vormt de garantie voor de vertrouwelijkheid van de informatie in de rubriek “mijn account” en de Klant verbindt er zich daarom toe om het niet door te geven of mee te delen aan een derde. Als dit niet gebeurt, kan de Verkoper niet verantwoordelijk worden gehouden voor ongeoorloofde toegang tot de account van een Klant. Met het klantaccount kan de Klant alle bestellingen bekijken die op de Site zijn geplaatst. Als de gegevens in het klantenaccountgedeelte zouden verdwijnen als gevolg van een technisch defect of een geval van overmacht, kan de Verkoper niet aansprakelijk worden gesteld, aangezien deze informatie geen bewijskracht heeft, maar slechts informatief. De pagina's met betrekking tot de klantenaccount kunnen vrij worden afgedrukt door de Klant die houder is van de betreffende account, maar vormen geen bewijs. Ze zijn uitsluitend van informatieve aard en bedoeld om een effectief beheer van hun bestellingen of bijdragen door de Klant te garanderen. Het staat elke Klant vrij om zijn/haar account op de Site te sluiten. Hiervoor moet hij een e-mail sturen naar de Verkoper waarin hij aangeeft dat hij zijn account wil verwijderen. Herstel van de gegevens is dan niet meer mogelijk. De Verkoper behoudt zich het exclusieve recht voor om de account te verwijderen van elke Klant die deze Algemene Voorwaarden heeft overtreden (in het bijzonder en zonder dat dit voorbeeld uitputtend is, wanneer de Klant willens en wetens onjuiste informatie heeft verstrekt tijdens de registratie en bij het instellen van uw persoonlijke space) of een account dat minstens een jaar inactief is geweest. Het is niet waarschijnlijk dat deze verwijdering schade zal opleveren voor de Klant, die als gevolg daarvan geen aanspraak kan maken op enige schadevergoeding. Deze uitsluiting sluit voor de Verkoper niet de mogelijkheid uit om gerechtelijke stappen te ondernemen tegen de Klant, wanneer de feiten dit rechtvaardigen.
ARTIKEL 4 - VOORWAARDEN VOOR ABONNEMENT VAN BESTELLINGEN EN BESCHRIJVING VAN HET AANKOOPPROCES
De aangeboden Producten en Diensten zijn degene die voorkomen in de catalogus die op de Site wordt gepubliceerd. Deze Producten en Diensten worden aangeboden zolang de voorraad strekt. Elk Product gaat vergezeld van een beschrijving die door de Verkoper is opgesteld op basis van de door de leverancier verstrekte beschrijvingen. De foto's van de Producten in de catalogus weerspiegelen een getrouw beeld van de aangeboden Producten en Diensten, maar vormen geen contractuele verbintenis voor zover ze geen perfecte gelijkenis met de fysieke Producten kunnen garanderen. We zullen hieronder als “Winkelmandje” het immateriële object definiëren dat alle Producten of Diensten groepeert die door de Klant van de Site zijn geselecteerd voor een aankoop door op deze elementen te klikken. Om zijn bestelling te plaatsen, kiest de Klant de Producten die hij wenst te bestellen door deze toe te voegen aan zijn “Winkelmandje”, waarvan de inhoud op elk moment kan worden gewijzigd. Zodra de Klant van mening is dat hij alle Producten die hij wil kopen heeft geselecteerd en aan zijn winkelmandje heeft toegevoegd, heeft hij de mogelijkheid om zijn bestelling te valideren en toegang te krijgen tot zijn winkelmandje door op de daartoe voorziene knop te klikken. Vervolgens wordt hij doorgestuurd naar een overzichtspagina waarop hij wordt geïnformeerd over het aantal en de kenmerken van de bestelde Producten, evenals over de eenheidsprijs ervan. Als hij zijn bestelling wil valideren, moet de Klant het vakje met betrekking tot de bekrachtiging van deze Algemene Voorwaarden aanvinken en op de validatieknop klikken. De Klant wordt vervolgens doorgestuurd naar een pagina waarop hij de velden van het bestelformulier moet invullen. In dit laatste geval moet hij een aantal persoonlijke gegevens over hem verstrekken, noodzakelijk voor een goede uitvoering van de bestelling. Alle bestellingen die op de Site worden geplaatst, moeten naar behoren worden ingevuld en moeten deze noodzakelijke informatie vermelden. De Klant kan wijzigingen, correcties, aanvullingen aanbrengen of de bestelling annuleren totdat deze is gevalideerd. Nadat de Klant het formulier heeft ingevuld, wordt hij uitgenodigd om zijn betaling uit te voeren via de betaalmethoden vermeld in het deel van deze Algemene Voorwaarden met betrekking tot betalingen. Na enkele ogenblikken ontvangt de Klant een e-mail ter bevestiging van de bestelling, waarin hij wordt herinnerd aan de inhoud van de bestelling en de prijs ervan. De verkochte Producten blijven eigendom van de Verkoper tot de volledige betaling van hun prijs, in overeenstemming met deze clausule van eigendomsvoorbehoud.
ARTIKEL 5 - PRIJZEN EN BETALINGSVOORWAARDEN
Tenzij anders vermeld, zijn de prijzen in de catalogus prijzen uitgedrukt in euro, inclusief alle belastingen (TTC), rekening houdend met de BTW die van toepassing is op de dag van de bestelling en exclusief eventuele bijdragen aan de verwerkings- en verzendkosten. Le Bonheur est dans le Pot behoudt zich het recht voor om elke wijziging in het BTW-tarief door te berekenen in de prijs van de Producten of Diensten. De Verkoper behoudt zich tevens het recht voor om zijn prijzen op elk moment te wijzigen. De prijs die op de dag van de bestelling in de catalogus wordt vermeld, is echter de enige die op de Klant van toepassing is. De Klant kan op deze Site een bestelling plaatsen en met een creditcard betalen. Betalingen met een creditcard worden gedaan via beveiligde transacties die worden aangeboden door een aanbieder van een online betalingsplatform. Deze Site heeft geen toegang tot gegevens met betrekking tot de betaalmiddelen van de Klant. De betaling vindt rechtstreeks plaats in handen van de bank of betalingsprovider die de betaling van de Klant ontvangt. In geval van betaling per cheque of bankoverschrijving beginnen de leveringstermijnen gedefinieerd in het artikel “Leveringen” van deze Algemene Voorwaarden pas te lopen vanaf de datum van effectieve ontvangst van de betaling door de Verkoper, waarbij laatstgenoemde het bewijs kan leveren op welke manier dan ook. De beschikbaarheid van Producten wordt aangegeven op de Site, in het beschrijvingsblad van elk Product. Le Bonheur est dans le Pot archiveert aankooporders en facturen op een betrouwbare en duurzame drager die een getrouwe kopie vormt, in overeenstemming met de bepalingen van artikel 221-1 van de Consumentenwet. De geautomatiseerde gegevens worden door de partijen beschouwd als bewijs van communicatie, bestellingen, betalingen en transacties tussen de partijen.
ARTIKEL 6 - LEVERINGEN
De leveringskosten worden vóór elke betaling aan de Klant aangegeven en hebben uitsluitend betrekking op leveringen op het vasteland van Frankrijk. Voor elke andere leveringslocatie is het aan de Klant om contact op te nemen met de klantenservice. In geval van levering van een Product buiten het grondgebied van de Europese Unie en in de Franse overzeese gebiedsdelen, verklaart de Klant zichzelf importeur van het Product en aanvaardt hij dat de Verkoper in een dergelijk geval fysiek niet in staat kan zijn hem exacte informatie te verstrekken op het totale bedrag aan kosten met betrekking tot douanerechten en formaliteiten of invoerbelastingen die van toepassing zijn in het land waar de levering van het Product wordt aangevraagd. Tenzij anders vermeld op de Site tijdens het bestelproces of in de beschrijving van de bestelde Producten, verbindt de Verkoper zich er in alle gevallen toe om de Producten te leveren binnen een termijn van maximaal dertig (30) dagen na het sluiten van het contract met een Klant Consument. De Klant kan een pakket weigeren op het moment van levering als hij een anomalie vaststelt met betrekking tot de levering (schade, Product ontbreekt op de leveringsbon, beschadigd pakket, kapotte Producten, enz.); elke afwijking moet vervolgens door de Klant op de leveringsbon worden aangegeven, in de vorm van een handgeschreven voorbehoud, vergezeld van de handtekening van de Klant. Om zijn weigeringsrecht uit te oefenen, moet de Klant de beschadigde of defecte verpakking(en) in aanwezigheid van de vervoerder openen en hem de beschadigde goederen laten terugnemen. Indien deze vereisten niet worden nageleefd, zal de Klant zijn recht van weigering niet kunnen uitoefenen, en zal de Verkoper niet verplicht zijn om te voldoen aan het verzoek van de Klant om het weigeringsrecht uit te oefenen. Als het pakket van de Klant per post of door een andere postdienstverlener aan de Verkoper wordt geretourneerd, zal de Verkoper na ontvangst van het geretourneerde pakket contact opnemen met de Klant om hem te vragen welke actie hij moet ondernemen met betrekking tot zijn bestelling. Als de Klant het pakket ten onrechte heeft geweigerd, kan hij of zij de retourzending aanvragen door eerst de portokosten voor de nieuwe zending te betalen. Ook voor bestellingen waarbij de verzendkosten bij bestelling gratis waren, moeten de portokosten betaald worden. In geval van een leverings- of omwisselingsfout (als het herroepingsrecht van toepassing is, d.w.z. als de Klant een consument is en het contract dat is gesloten om het Product of de Dienst te verwerven, herroeping toestaat, overeenkomstig artikel L.221-18 en volgende van de Consumentenwet) moet elk product dat wordt geruild of terugbetaald in zijn geheel en in perfecte staat aan de Verkoper worden geretourneerd. Elk gebrek dat voortvloeit uit onhandigheid of een verkeerde manoeuvre van de Klant kan niet aan de Verkoper worden toegerekend. Elke vertraging in de levering ten opzichte van de datum of deadline die aan de consumentklant is aangegeven bij het bestellen of, bij gebrek aan indicatie van de datum of deadline bij het bestellen, meer dan dertig (30) dagen vanaf de datum van het sluiten van het contract bij ontbinding van de verkoop op initiatief van de Consument-klant, op schriftelijk verzoek van hem per aangetekende brief met ontvangstbevestiging, indien hij, nadat hij de Verkoper tot levering heeft opgedragen, niet hieraan heeft voldaan. De Consument-Klant krijgt dan, uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de datum waarop het contract werd beëindigd, het totaal van de betaalde bedragen terugbetaald. Deze clausule is niet van toepassing indien de vertraging in de levering te wijten is aan een geval van overmacht.
ARTIKEL 7 - HERROEPINGSRECHT EN HERROEPINGSFORMULIER
In overeenstemming met artikel L.221-18 van de Consumentenwet, en als het herroepingsrecht van toepassing is, beschikt de consumentenklant over een termijn van veertien (14) werkdagen vanaf de datum van ontvangst van het product uit zijn bestelling of de conclusie van de overeenkomst tot dienstverlening, intrekken. Hij is verplicht elk Product dat hem niet bevalt terug te sturen en zonder boete een omruiling of terugbetaling aan te vragen, met uitzondering van de retourkosten, binnen veertien dagen na ontvangst van het verzoek tot terugbetaling door Le Bonheur est dans le Pot. Het product moet in perfecte staat worden geretourneerd. Indien van toepassing moet het vergezeld gaan van alle accessoires. De consumentenklant vindt hieronder een standaardformulier voor herroeping voor een bestelling geplaatst op de site, dat moet worden verzonden naar Le Bonheur est dans le Pot. Het is wel te verstaan dat de Klant de kosten voor het retourneren van het Product zal dragen in geval van herroeping, evenals de kosten voor het retourneren van het Product als het vanwege zijn aard normaal gesproken niet per post kan worden geretourneerd. Indien de voorgaande verplichtingen niet worden nagekomen, verliest de Klant zijn herroepingsrecht en wordt het Product op zijn kosten aan hem teruggestuurd. Het wordt aanbevolen dat de Klant de retourzending uitvoert met behulp van een oplossing die het volgen van het pakket mogelijk maakt. Als het geretourneerde pakket de Verkoper niet bereikt, is het anders niet mogelijk om een onderzoek te starten bij de postdiensten om hen te vragen het laatste te lokaliseren. De terugbetaling zal plaatsvinden met behulp van hetzelfde betaalmiddel als het betaalmiddel dat door de Klant is gekozen voor de initiële transactie, tenzij uitdrukkelijk door de Klant is overeengekomen dat de Verkoper een andere betalingsmethode gebruikt, en voor zover de terugbetaling geen kosten met zich meebrengt. voor de Klant. De Verkoper behoudt zich tevens het recht voor om de terugbetaling uit te stellen tot ontvangst van het Product of zolang de Klant niet heeft aangetoond dat hij het Product heeft verzonden, indien een dergelijke demonstratie niet eerder heeft plaatsgevonden. In geval van waardevermindering van de Producten als gevolg van andere manipulaties dan die noodzakelijk zijn om de aard, de kenmerken en de goede werking van het/de Product(en) vast te stellen, kan de Klant aansprakelijk worden gesteld. In overeenstemming met artikel L221-5 van de Consumentenwet ("Hamon-wet") van juni 2014, kan de consumentklant hieronder een standaard herroepingsformulier vinden voor een bestelling die op de site is geplaatst: Herroepingsformulier (vul dit formulier alleen in en stuur het terug als u de overeenkomst wilt herroepen.) Ter attentie van Le Bonheur est dans le Pot SARL, 17 Place Saint Pierre, 31000, Toulouse Ik/wij (*) breng/wij (*) u hierbij op de hoogte (*) van mijn/onze (*) terugtrekking uit het contract met betrekking tot de verkoop van de goederen (*)/voor het verlenen van diensten (*) hieronder: Besteld op (*)/ontvangen op (*): Naam van de Klant(en): Adres van de Klant (s): Handtekening van de Klant(en) (enkel bij kennisgeving van dit formulier op papier): Datum: (*) Doorstreep de onnodige vermelding.
ARTIKEL 8 - PRODUCTGARANTIE
Te reproduceren wettelijke bepalingen Wanneer hij handelt onder een wettelijke garantie van overeenstemming, heeft de consument een termijn van twee jaar vanaf de levering van de goederen om te handelen; hij kan kiezen tussen reparatie of vervanging van het goed, met inachtneming van de kostenvoorwaarden voorzien in artikel L.217-9 van de Consumentenwet; behalve voor tweedehands goederen, is hij vrijgesteld van het bewijzen van het gebrek aan conformiteit van de goederen gedurende de zes maanden na de levering van de goederen, een periode verlengd tot 24 maanden vanaf 18 maart 2016. De wettelijke garantie van conformiteit geldt onafhankelijk van enige commerciële garantie die wordt verleend. De consument kan besluiten de garantie tegen verborgen gebreken in de verkochte zaak in de zin van artikel 1641 van het Burgerlijk Wetboek in te voeren, tenzij de verkoper heeft bedongen dat hij niet tot enige garantie gehouden zal zijn; bij toepassing van deze garantie heeft de koper de keuze tussen het annuleren van de verkoop of het verlagen van de verkoopprijs overeenkomstig artikel 1644 van het Burgerlijk Wetboek. Hij beschikt over een termijn van twee jaar vanaf de ontdekking van het gebrek. Het uitstel, de opschorting of de stuiting van de verjaringstermijn kan niet tot gevolg hebben dat de verjaringstermijn wordt verlengd tot meer dan twintig jaar vanaf de dag waarop het recht is ontstaan, overeenkomstig artikel 2232 van het Burgerlijk Wetboek. Alle artikelen die op deze site worden gekocht, profiteren van de volgende wettelijke garanties, voorzien door het Burgerlijk Wetboek; Wettelijke conformiteitsgarantie Volgens de artikelen L.217-4 en volgende van het Consumentenwetboek is de Verkoper verplicht om goederen te leveren die voldoen aan het contract dat met de Consumentenklant is gesloten en om te reageren op elk gebrek aan conformiteit dat bestaat tijdens de levering van de goederen. Product. De conformiteitsgarantie kan worden uitgeoefend als er een defect bestaat op de dag waarop het Product in bezit wordt genomen. Wanneer het gebrek zich echter binnen de 24 maanden na deze datum voordoet (of binnen de 6 maanden indien de bestelling vóór 18 maart 2016 heeft plaatsgevonden of het Product tweedehands is verkocht), wordt het vermoed aan deze voorwaarde te voldoen. Maar, in overeenstemming met artikel L.217-7 van het Consumentenwetboek, “kan de Verkoper dit vermoeden bestrijden als het niet verenigbaar is met de aard van het [Product] of het vermeende gebrek aan overeenstemming”. Anderzijds zal het na deze periode van 24 maanden (of 6 maanden als de bestelling vóór 18 maart 2016 heeft plaatsgevonden of het product tweedehands is verkocht) aan de Klant zijn om te bewijzen dat het gebrek al bestond bij de klant. moment van levering. In overeenstemming met artikel L.217-9 van het Consumentenwetboek: “in geval van gebrek aan overeenstemming kiest de koper tussen reparatie en vervanging van de goederen. De verkoper mag echter niet te werk gaan volgens de keuze van de koper, indien deze keuze leidt tot kosten die kennelijk onevenredig zijn ten opzichte van de andere methode, rekening houdend met de waarde van de goederen of de omvang van het gebrek. Hij is dan verplicht om, tenzij dit onmogelijk is, te werk te gaan volgens de methode die niet door de koper is gekozen. Wettelijke garantie tegen verborgen gebreken Volgens de artikelen 1641 tot 1649 van het Burgerlijk Wetboek kan de Klant de uitoefening van de garantie tegen verborgen gebreken aanvragen als de gepresenteerde gebreken niet zichtbaar waren op het moment van de aankoop, vóór de aankoop waren (en dus niet bijvoorbeeld het gevolg zijn van normale slijtage van het Product) en voldoende ernstig zijn (het defect moet het Product ofwel ongeschikt maken voor het gebruik waarvoor het bedoeld is, ofwel dit gebruik zodanig verminderen dat de koper het Product niet zou hebben gekocht). het Product of zou het niet voor een dergelijke prijs hebben gekocht als hij van het gebrek op de hoogte was geweest). Klachten, verzoeken om omruiling of terugbetaling voor een niet-conform Product moeten per post of per e-mail worden ingediend op de adressen aangegeven in de juridische kennisgevingen van de site, binnen dertig (30) dagen vanaf de datum van levering (deze deadline is niet van toepassing in geval van een verborgen gebrek, zoals eerder bepaald). In geval van non-conformiteit van een geleverd Product kan het worden teruggestuurd naar de Verkoper, die het zal omruilen. Als het product niet kan worden geruild (verouderd product, niet op voorraad, enz.), wordt het bedrag van de bestelling terugbetaald per cheque of overschrijving. De kosten van de omruil- of terugbetalingsprocedure (in het bijzonder de verzendkosten voor het retourneren van het Product) zijn dan de verantwoordelijkheid van de Verkoper.
ARTIKEL 9 - KLANTENSERVICE
De klantenservice van deze site is bereikbaar per e-mail op het volgende adres: contact@karinejeff.fr of per post naar het adres dat is vermeld in de wettelijke kennisgevingen.
ARTIKEL 10 - AANSPRAKELIJKHEID
De Verkoper Le Bonheur est dans le Pot kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de niet-uitvoering van het gesloten contract als gevolg van het optreden van overmacht. Met betrekking tot de gekochte Producten aanvaardt Verkoper geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele indirecte schade als gevolg hiervan, bedrijfsverlies, winstderving, schade of kosten die hierdoor kunnen ontstaan. De keuze en aankoop van een Product of Dienst vallen uitsluitend onder de verantwoordelijkheid van de Klant. De gehele of gedeeltelijke onmogelijkheid om de Producten te gebruiken, in het bijzonder als gevolg van de incompatibiliteit van de apparatuur, kan geen aanleiding geven tot enige compensatie, terugbetaling of betwisting van de aansprakelijkheid van de Verkoper, behalve in het geval van een bewezen verborgen gebrek, non-conformiteit, defect of uitoefening van het herroepingsrecht indien van toepassing, dat wil zeggen als de Klant geen consumentenklant is en het contract dat is gesloten om het Product of de Dienst te verwerven, herroeping toestaat, in overeenstemming met artikel L 221-18 en volgende van de Consumentenwet. De Klant stemt er uitdrukkelijk mee in om de Site op eigen risico en onder zijn exclusieve verantwoordelijkheid te gebruiken. De Site biedt de Klant uitsluitend informatie voor informatiedoeleinden, met eventuele onvolkomenheden, fouten, weglatingen, onnauwkeurigheden en andere ambivalenties. In ieder geval kan Le Bonheur est dans le Pot Boutique in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor:
- elke directe of indirecte schade, in het bijzonder met betrekking tot winstderving, verlies van inkomsten, verlies van klanten, verlies van gegevens die onder meer het gevolg kunnen zijn van het gebruik van de Site, of omgekeerd van de onmogelijkheid van het gebruik ;
- een storing, het niet beschikbaar zijn van toegang, misbruik, slechte configuratie van de computer van de Klant, of het gebruik van een browser die weinig door de Klant wordt gebruikt;
- de inhoud van advertenties en andere links of externe bronnen die voor Klanten toegankelijk zijn vanaf de Site. De foto's en afbeeldingen van de Producten die op de Site worden gepresenteerd, hebben geen contractueel karakter. De Verkoper kan dus niet aansprakelijk worden gesteld als de kenmerken van de Producten verschillen van de afbeeldingen op de Site of als deze laatste foutief of onvolledig zijn.
ARTIKEL 11 - INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN
Alle elementen van deze Site zijn eigendom van de Verkoper of een derde partij, of worden door de Verkoper gebruikt met toestemming van hun eigenaren. Elke reproductie, weergave, aanpassing van logo's, tekstuele, pictografische of video-inhoud, zonder dat deze lijst uitputtend is, is ten strengste verboden en komt neer op namaak. Elke Klant die zich schuldig maakt aan namaak, zou waarschijnlijk zien dat zijn account wordt verwijderd zonder voorafgaande kennisgeving of compensatie en zonder dat deze verwijdering hem enige schade oplevert, zonder voorbehoud van eventuele daaropvolgende juridische procedures tegen hem, op initiatief van de Verkoper of zijn agent. Deze site maakt gebruik van elementen (afbeeldingen, foto's, inhoud) waarvan de credits gaan naar: Le Bonheur est dans le Pot SARL. De merken en logo's op de Site kunnen geregistreerd zijn door Le Bonheur est dans le Pot, of mogelijk door een van haar partners. Elke persoon die zijn representaties, reproducties, nestings, verspreidingen en heruitzendingen uitvoert, loopt de sancties op die zijn voorzien in de artikelen L.713-2 en volgende.
ARTIKEL 12 - ONAFHANKELIJKHEID VAN DE CLAUSULES
Als een bepaling van de Algemene Voorwaarden onwettig, nietig of om welke reden dan ook niet-afdwingbaar blijkt te zijn, wordt die bepaling geacht scheidbaar te zijn van de Algemene Voorwaarden en heeft dit geen invloed op de geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen. Deze Algemene Voorwaarden vervangen alle eerdere of gelijktijdige schriftelijke of mondelinge overeenkomsten. De Algemene Voorwaarden zijn niet overdraagbaar, overdraagbaar of in sublicentie te geven door de Klant zelf. In juridische of administratieve procedures met betrekking tot de Algemene Voorwaarden kan om een gedrukte versie van de Algemene Voorwaarden en eventuele mededelingen in elektronische vorm worden verzocht. De partijen komen overeen dat alle correspondentie met betrekking tot deze Algemene Voorwaarden in de Franse taal moet worden opgesteld.
ARTIKEL 13 - TOEPASSELIJK RECHT EN MEDIATIE
Deze Algemene Voorwaarden worden beheerst door en zijn onderworpen aan het Franse recht. Met uitzondering van bepalingen van openbare orde, kunnen alle geschillen die zouden ontstaan in het kader van de uitvoering van deze Algemene Voorwaarden, alvorens enige gerechtelijke actie te ondernemen, worden voorgelegd aan het oordeel van de Site-editor met het oog op een minnelijke schikking. Er wordt uitdrukkelijk aan herinnerd dat verzoeken om een minnelijke schikking de termijnen voor het instellen van gerechtelijke stappen niet opschorten. Tenzij anders bepaald door de openbare orde, moet elke juridische actie met betrekking tot de uitvoering van deze Algemene Voorwaarden onderworpen zijn aan de jurisdictie van de rechtbanken van de woonplaats van de gedaagde. Consumentenbemiddeling Volgens artikel L.612-1 van de Consumentenwet wordt eraan herinnerd dat “elke consument het recht heeft om kosteloos een beroep te doen op een consumentenbemiddelaar met het oog op een minnelijke oplossing van het geschil tussen hem of haar door een professional. Daartoe garandeert de professional dat de consument effectief een beroep kan doen op een consumentenbemiddelingssysteem. Als zodanig biedt Le Bonheur est dans le Pot haar Consumentencliënten, in het kader van geschillen die niet minnelijk zijn opgelost, de bemiddeling aan van een consumentenbemiddelaar, wiens contactgegevens de volgende zijn:
- Jérôme DUPRE
- contact@negostice.com
- http://mediateuronline.com Houd er rekening mee dat bemiddeling niet verplicht is, maar alleen wordt aangeboden om geschillen op te lossen door een beroep op de rechter te vermijden.
Alle rechten voorbehouden - 1 januari 2022